Tillbaka till översikten

Migrering - flytta högtalare till Bosman

Bose SoundTouch-högtalare är ursprungligen anslutna till Bose-molnet. Eftersom Bose har meddelat att molntjänsten stängs i maj 2026 behöver högtalarna migreras till Bosman-servern för att alla funktioner ska fortsätta fungera.

Krav

Steg 1: Hitta högtalare

  • Öppna Bosman-appen.
  • Appen hittar automatiskt SoundTouch-enheter i nätverket.
  • Högtalare som inte har migrerats visas med en orange Migrering krävs-markering.

Steg 2: Starta migreringen

  • Tryck på högtalaren med markeringen "Migrering krävs".
  • Appen ansluter till högtalaren och startar migreringsprocessen.
  • Högtalaren styrs om från Bose-servern till Bosman-servern.

Steg 3: Vänta

  • Migreringen tar ungefär 1-2 minuter.
  • Högtalaren startar om automatiskt.
  • Efter omstarten ansluter högtalaren till Bosman-servern.

Steg 4: Klart

  • Högtalaren visas nu utan markering i enhetslistan.
  • Alla funktioner som presets, zoner och internetradio är tillgängliga.

Obs: Efter migreringen styrs högtalaren via Bosman-servern och kan inte längre användas med den ursprungliga Bose SoundTouch-appen. Det kan ångras när som helst: en fabriksåterställning (se Enhetsåterställning) återställer högtalaren till ursprungligt skick.