Terug naar overzicht

Migratie - Speakers naar Bosman migreren

Bose SoundTouch-speakers zijn oorspronkelijk verbonden met de Bose-cloud. Omdat Bose heeft aangekondigd de clouddienst in mei 2026 stop te zetten, moeten de speakers naar de Bosman-server worden gemigreerd om alle functies te blijven gebruiken.

Vereisten

Stap 1: Speakers vinden

  • Open de Bosman-app.
  • De app vindt SoundTouch-apparaten in je netwerk automatisch.
  • Speakers die nog niet zijn gemigreerd, worden weergegeven met een oranje Migratie vereist-badge.

Stap 2: Migratie starten

  • Tik op de speaker met de badge "Migratie vereist".
  • De app maakt verbinding met de speaker en start de migratie.
  • De speaker wordt omgeleid van de Bose-server naar de Bosman-server.

Stap 3: Wachten

  • De migratie duurt ongeveer 1-2 minuten.
  • De speaker start automatisch opnieuw op.
  • Na de herstart maakt de speaker verbinding met de Bosman-server.

Stap 4: Klaar

  • De speaker verschijnt nu zonder badge in de apparatenlijst.
  • Alle functies (presets, zones, internetradio) zijn beschikbaar.

Opmerking: na de migratie wordt de speaker via de Bosman-server bediend en kan hij niet meer met de oorspronkelijke Bose SoundTouch-app worden gebruikt. Dit is op elk moment terug te draaien: een fabrieksreset (zie Apparaat resetten) herstelt de oorspronkelijke staat van de speaker.