Migratie - Speakers naar Bosman migreren
Bose SoundTouch-speakers zijn oorspronkelijk verbonden met de Bose-cloud. Omdat Bose heeft aangekondigd de clouddienst in mei 2026 stop te zetten, moeten de speakers naar de Bosman-server worden gemigreerd om alle functies te blijven gebruiken.
Vereisten
- Bosman-app geïnstalleerd en account aangemaakt
- Speaker ingeschakeld en verbonden met hetzelfde netwerk
- Stabiele internetverbinding
Stap 1: Speakers vinden
- Open de Bosman-app.
- De app vindt SoundTouch-apparaten in je netwerk automatisch.
- Speakers die nog niet zijn gemigreerd, worden weergegeven met een oranje Migratie vereist-badge.
Stap 2: Migratie starten
- Tik op de speaker met de badge "Migratie vereist".
- De app maakt verbinding met de speaker en start de migratie.
- De speaker wordt omgeleid van de Bose-server naar de Bosman-server.
Stap 3: Wachten
- De migratie duurt ongeveer 1-2 minuten.
- De speaker start automatisch opnieuw op.
- Na de herstart maakt de speaker verbinding met de Bosman-server.
Stap 4: Klaar
- De speaker verschijnt nu zonder badge in de apparatenlijst.
- Alle functies (presets, zones, internetradio) zijn beschikbaar.
Opmerking: na de migratie wordt de speaker via de Bosman-server bediend en kan hij niet meer met de oorspronkelijke Bose SoundTouch-app worden gebruikt. Dit is op elk moment terug te draaien: een fabrieksreset (zie Apparaat resetten) herstelt de oorspronkelijke staat van de speaker.